Simple jQuery Dropdowns
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.li.mahidol.ac.th/dspace/handle/123456789/53953
Title: การเยี่ยมบ้านเด็กถูกทารุณกรรมแบบทีมสหวิชาชีพ
Other Titles: Home visit for Abused children : Multidisciplinary Approach
Authors: สายทิพย์ เจ็งที
Saythip Jangtee
มหาวิทยาลัยมหิดล. คณะแพทยศาสตร์โรงพยาบาลรามาธิบดี
Keywords: การเยี่ยมบ้าน;เด็กถูกทารุณกรรม;ทีมสหวิชาชีพ;นักสังคมสงเคราะห์;Home visit;Abused children;Multidisciplinary team
Issue Date: 2557
Citation: วารสาร Mahidol R2R e-Journal. ปีที่ 1, ฉบับที่ 1 (ม.ค.-มิ.ย. 2557), 20-28
Abstract: การเยี่ยมบ้านเด็กถูกทารุณกรรมแบบทีมสหวิชาชีพมีวัตถุประสงค์เพื่อรวบรวมข้อเท็จจริงของเด็ก ครอบครัว ชุมชน และสภาพแวดล้อม การสร้างสัมพันธภาพระหว่างทีมสหวิชาชีพและครอบครัว จำเป็นอย่างยิ่งต้องอาศัยทักษะและเทคนิคต่าง ๆ ได้แก่ ทักษะการสัมภาษณ์ ทักษะการสังเกต ทักษะการสร้างสัมพันธภาพและการสื่อสาร ทักษะการจดบันทึกและทักษะการจัดระบบส่งต่อ การวางแผนเยี่ยมบ้านพร้อมทีมสหวิชาชีพ ตลอดจนการวิเคราะห์ปัญหาที่เกิดขึ้นภายหลังการเยี่ยมบ้าน เพื่อพัฒนาแนวทางบำบัดรักษาและฟื้นฟูเด็กและครอบครัวอย่างต่อเนื่อง
metadata.dc.description.abstractalternative: Child abuse care conducted by multidisciplinary􀀃 teams is aimed to gather information from families, communities, and environment of abused children. In this intervention, the building of professional relationship between the family and interdisciplinary team is needed, based on skills and technique, i e, interviewing skills, observation skills, skills in professional relationship and communication, recording skills, referring skills, planning for home visit by interdisciplinary teams, as well as analysis of the post - home visit; all these are essential to continue the development of guidelines for treatment and rehabilitation of the abused child and family.
URI: http://repository.li.mahidol.ac.th/dspace/handle/123456789/53953
Appears in Collections:RA-Article

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ra-ar-saythip-2557.pdf361.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.