Benja ChonlatanonLakana DaoratanahongMonthian BuntanSukhuma-Vadee KhamhiranNaidnapa Leoprasertkul2025-04-012025-04-01200120252001Thesis (M.A. (Language and Culture for Communication and Development))--Mahidol University, 20019746657135https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/20.500.14594/107172Language and Culture for Communication and Development (Mahidol University 2001)x, 251 leaves : ill.application/pdfengผลงานนี้เป็นลิขสิทธิ์ของมหาวิทยาลัยมหิดล ขอสงวนไว้สำหรับเพื่อการศึกษาเท่านั้น ต้องอ้างอิงแหล่งที่มา ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และห้ามนำไปใช้เพื่อการค้าAcademic achievementBlind -- EducationEnglish language -- Study and teaching (Elementary)A study of English learning achievement of Pratom 5 students with visual impairments by applying Total Physical Response (TPR) teaching approach : case study in the Bangkok School for the Blindการศึกษาผลสัมฤทธิ์ในการเรียนภาษาอังกฤษของเด็กที่มีความบกพร่องทางการมอง เห็นชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยประยุกต์ใช้วิธีการสอนแบบตอบสนองด้วยท่าทาง : กรณีศึกษาโรงเรียนสอนคนตาบอดกรุงเทพฯMaster ThesisMahidol University