Supaporn KiattisinTaweesak SamanchuenPatsara Sirikamonsin2024-01-252024-01-25201520242015Thematic Paper (M.Sc. (Information Technology Management))--Mahidol University, 2015https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/20.500.14594/94055Information Technology Management (Mahidol University 2015)This thematic paper has the objectives to study the patterns of the online market business of photography in the graduation business. Moreover, it has topped up the website ranking on the Search Engine, Google or called Search Engine Optimization (SEO). Then, it might conform with the website ranking of Google and if the website ranking is in the top level, the result show chances to be available to the viewers of the websites might be in the top level also. Thus, it should adjust the website patterns classifcation into 4 procedures as follows: 1) Adjusting the website structure 2) Adjusting the structure of URL, 3) Increasing the Plugin and 4) Applying the keyword technique to analyze the result through Google Analytics and Rang Tracker. Therefore, the result of this research has come from gathering information of the viewers through the photography business websites within 60 days to be available for 1,438 session numbers divided by the user number total of 1,187 and there is the website ranking statistics on Search Engine or (Google) as the eighth rank which is in the top level and varied from the old one that was on the fourteenth level according to the result of market procedure after using the SEO principle or (Search Engine Optimization). As a result, it might create the competitve advantages in business for the online market channel which appeared on the Search Engine also.สารนิพนธ์ฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการทำการตลาดออนไลน์ของธุรกิจ การถ่ายภาพรับปริญญา ด้วยการพัฒนาอันดับเว็บไซด์บน Search Engine ,Google หรือ Search Engine Optimization (SEO) ด้วยการปรับรูปแบบเว็บให้สอดคล้องกับคำค้นหาที่มีการจัดอันดับ เว็บไซต์ของ Google ซึ่งหากอันดับของเว็บอยู่ระดับต้นของการแสดงผลการค้นหา โอกาสของ ปริมาณของผู้เข้าชมไปยังเว็บไซต์จะยิ่งสูงขึ้นด้วย โดยวิธีการปรับรูปแบบเว็บไซด์ แยกเป็ น4 กระบวนการ คือ 1) ปรับโครงสร้างเว็บไซต์, 2) การปรับโครงสร้างURL, 3) การเพิ่ม Plugin และ 4) การใช้เทคนิค Key Word ซึ่งจะวิเคราะห์ผลการวิจัยผ่าน Google Analytics และ Rang Tracker การวิจัยครั้งนี้เก็บข้อมูลผู้เข้าชมเว็บไซด์ธุรกิจถ่ายภาพ ในช่วงเวลา 60วัน มีการเข้าถึง จำนวน 1,438 เซสชัน โดยจำแนกเป็น ผู้ใช้จำนวน 1,187 ผู้ใช้ และมีสถิติอันดับเว็บไซด์บน Google อันดับที่ 8 เพิ่มขึ้นจากเดิมซึ่งอยู่อันดับที่ 14 จากผลการวิจัยรูปแบบกระบวนการทำการตลาดโดยใช้ หลักการ SEO (Search Engine Optimization) นั้นสามารถทำให้อันดับบน Search Engineสูงขึ้น ซึ่งสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันทางธุรกิจจากช่องทางการตลาดออนไลน์บนเครื่องมือค้นหาix, 53 leaves : ill.application/pdfengผลงานนี้เป็นลิขสิทธิ์ของมหาวิทยาลัยมหิดล ขอสงวนไว้สำหรับเพื่อการศึกษาเท่านั้น ต้องอ้างอิงแหล่งที่มา ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และห้ามนำไปใช้เพื่อการค้าInternet marketingWeb search enginesWeb sites -- Ratings and rankingsPhotograph's bussiness marketing by Search Engine Optimization (SEO) : case study www.armphotographer.comการทำการตลาดธุรกิจถ่ายภาพโดยใช้เสิร์ชเอนจิ้น ออพติไมซ์เซชั่น : กรณีศึกษา www.armphotographer.comMaster ThesisMahidol University