อาทร นกแก้วเติมพงศ์ วงศ์ตะวันมหาวิทยาลัยมหิดล. คณะสัตวแพทยศาสตร์. ภาควิชาปรีคลินิกและสัตวศาสตร์ประยุกต์มหาวิทยาลัยมหิดล. สถาบันนวัตกรรมการเรียนรู้2018-06-112018-06-112561-062560Journal of Applied Animal Science. ปีที่ 10, ฉบับที่ 3 (2560), 31-381906-2257https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/20.500.14594/15264This classroom action research aimed to survey the opinions of veterinary students toward a test after finishing each laboratory class (post-test) of body structure and function courses. Second year veterinary students of Faculty of Veterinary Science, Mahidol University from year 2014 and 2015 participated in this survey (80 students). The tool for collecting data was online survey from, frequency and percentage of data were analysed for rating scale questions. Responses of an open-ended question were analysed by content analysis. The results showed that veterinary students had both positive and negative opinions about post-test. For positive opinions, most students thought the post-test helped them to concentrate in the class and gave them better overall score. For negative opinions, post-test caused students increased anxiety and stress due to the format of test and unreadiness of students.thaมหาวิทยาลัยมหิดลวิจัยในชั้นเรียนความคิดเห็นการประเมินท้ายคาบนักศึกษาสัตวแพทย์การเรียนปฏิบัติการClass room researchOpinionsPost-testVeterinary studentLaboratory classJournal of Applied Animal Scienceการวิจัยในชั้นเรียนเพื่อสำรวจความคิดเห็นต่อการประเมินหลังการเรียนปฏิบัติการในวิชาโครงสร้างและการทำงานของร่างกายของนักศึกษาสัตวแพทย์Classroom action research: The opinions of veterinary students toward a test after laboratory class of body structure and function courseResearch Articleคณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล