ปานวาด ปรียานนท์นงค์ลักษณ์ ปราบใหญ่มหาวิทยาลัยมหิดล. คณะสัตวแพทยศาสตร์2018-06-132018-06-132561-062553Journal of Applied Animal Science. ปีที่ 3, ฉบับที่ 1-3 (2553), 33-431906-2257https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/123456789/15271The purposes of this study were 1) to study the class attendance behavior, achievement motivation, the realization to the importance of class attendance and the instructor quality among students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol University 2) to compare the class attendance behavior according to sex, year, GPAX, accommodation, activity participation 3) to study the factors influence to classed attendance behavior among students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol University. The samples were 152 students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol University. The questionnaire constructed by the researcher. The data were analyzed by mean of percentage, mean, standard deviation, One Sample T-test, One Way ANOVA and the Stepwise Multiple Regression Analysis 1) The percentage of class attendance behavior, the realization to the importance of the class attendance and the instructor quality were at a high level, as for the achievement motivation was as a moderate level. 2) There was a significant difference between the sample's class attendance behavior towards sex at a statistical level of 0.05. 3) The instructor quality predicted the class attendance behavior at a percentage of 4.10, with a statistical significant level at 0.01.thaมหาวิทยาลัยมหิดลการเข้าชั้นเรียนแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์การรับรู้ความสำคัญของการเข้าชั้นเรียนคุณลักษณะของผู้สอนclass attendanceachievement motivationthe realization to the importance of class attendanceinstructor qualityJournal of Applied Animal Scienceปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการเข้าชั้นเรียนของนักศึกษา คณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดลFactors effecting in class attendance behavior among students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol UniversityResearch Articleคณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล