Publication:
Student Involvement in Developing Sustainable Practices: A Case Study of Waste Receptacle Evolution at Mahidol University International College

dc.contributor.authorDitthayanan Punyaratabandhuen_US
dc.contributor.authorฑิตยนันท์ บุณยรัตพันธุ์en_US
dc.contributor.authorTumnoon Charaslertrangsien_US
dc.contributor.authorธรรมนูญ จรัสเลิศรังษีen_US
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยมหิดล. วิทยาลัยนานาชาติ. กลุ่มสาขาวิชาวิทยาศาสตร์en_US
dc.date.accessioned2018-01-10T14:23:12Z
dc.date.available2018-01-10T14:23:12Z
dc.date.created2018-01-10
dc.date.issued2017-08
dc.description.abstractProper waste management is a key step to sustainability. A whole-of-university approach can be used to bring together curricula, research and campus operations to develop sustainable practices. However, this approach does not consider the possible contribution from students. This study examines the role of student involvement in the evolution of waste receptacles at Mahidol University International College using the case of a student project conducted in the ICNS257 Environmental Issues class, T.3/2015-2016. Results and analyses from the project were used to develop recommendations for improving the waste management system at the College which the students then presented to staff and faculty. The study concludes that student involvement plays an important role in contributing to the development of effective waste separation and sustainable practices in the future. Thus, a modified whole-of-university approach should be adopted that includes students as a main component, and not just a product, of institutional sustainability.en_US
dc.description.abstractการจัดการขยะเป็นขั้นตอนสำคัญเพื่อการอยู่อย่างยั่งยืน การใช้แนวคิดแบบรวมองค์ประกอบมหาวิทยาลัย (whole-of-university approach) สามารถช่วยสร้างความยั่งยืนในมหาวิทยาลัยโดยการบูรณาการความรู้จากฝ่ายการศึกษางานวิจัยและงานปฏิบัติการ แต่กรอบความคิดนี้ไม่ได้คำนึงถึงการมีส่วนร่วมของนักศึกษา การศึกษานี้ได้สำรวจบทบาทของนักศึกษาในการปรับการออกแบบถังขยะที่วิทยาลัยนานาชาติ มหาวิทยาลัยมหิดล โดยใช้กรณีศึกษาจากงานกลุ่มในวิชา ICNS257 Environmental Issues (เทอม 3/2558-2559) นักศึกษาได้ใช้ผลการศึกษาและผลการวิเคระห์จากงานกลุ่มเพื่อพัฒนาคำแนะนำเกี่ยวกับการปรับปรุงระบบจัดการขยะที่วิทยาลัยนานาชาติและได้นำเสนอผลงานให้กับเจ้าหน้าที่และอาจารย์จากการศึกษานี้ พบว่า การมีส่วนร่วมของนักศึกษามีบทบาทสำคัญในการพัฒนาระบบการแยกขยะและการสร้างพฤติกรรมที่ยังยืนในอนาคต ดังนั้นจึงเสนอให้ดัดแปลงแนวคิดแบบ whole-of-university approach เพื่อรวมนักศึกษาเป็นองค์ประกอบสำคัญไม่ใช่เป็นเพียงผลผลิตของความยั่งยืนในมหาวิทยาลัยen_US
dc.identifier.citationJournal of Professional Routine to Research. Vol 4, (August 2017), 1-8en_US
dc.identifier.urihttps://repository.li.mahidol.ac.th/handle/20.500.14594/3322
dc.language.isoengen_US
dc.rightsMahidol Universityen_US
dc.rights.holderคณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดลen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectWasteen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectInvolvementen_US
dc.subjectวารสารการพัฒนางานประจำสู่งานวิจัยen_US
dc.subjectJournal of Professional Routine to Researchen_US
dc.titleStudent Involvement in Developing Sustainable Practices: A Case Study of Waste Receptacle Evolution at Mahidol University International Collegeen_US
dc.title.alternativeการมีส่วนร่วมของนักศึกษาในการสร้างนิสัยการปฏิบัติอย่างยั่งยืน:กรณีศึกษาวิวัฒนาการถังขยะที่วิทยาลัยนานาชาติ มหาวิทยาลัยมหิดลen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
mods.location.urlhttps://www.tci-thaijo.org/index.php/jpr2r/article/view/95489

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
ic-ar-tumnoon-2017.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections