Publication: ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการเข้าชั้นเรียนของนักศึกษา คณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
5
2
Issued Date
2553
Resource Type
Language
tha
ISSN
1906-2257
Rights
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rights Holder(s)
คณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Bibliographic Citation
Journal of Applied Animal Science. ปีที่ 3, ฉบับที่ 1-3 (2553), 33-43
Suggested Citation
ปานวาด ปรียานนท์, นงค์ลักษณ์ ปราบใหญ่ ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการเข้าชั้นเรียนของนักศึกษา คณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล. Journal of Applied Animal Science. ปีที่ 3, ฉบับที่ 1-3 (2553), 33-43. สืบค้นจาก: https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/123456789/15271
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Thesis
Title
ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการเข้าชั้นเรียนของนักศึกษา คณะสัตวแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Alternative Title(s)
Factors effecting in class attendance behavior among students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol University
Author(s)
Other Contributor(s)
Abstract
The purposes of this study were 1) to study the class attendance behavior, achievement motivation, the
realization to the importance of class attendance and the instructor quality among students in Faculty of
Veterinary Science, Mahidol University 2) to compare the class attendance behavior according to sex, year,
GPAX, accommodation, activity participation 3) to study the factors influence to classed attendance behavior
among students in Faculty of Veterinary Science, Mahidol University. The samples were 152 students in Faculty
of Veterinary Science, Mahidol University. The questionnaire constructed by the researcher. The data were
analyzed by mean of percentage, mean, standard deviation, One Sample T-test, One Way ANOVA and the
Stepwise Multiple Regression Analysis
1) The percentage of class attendance behavior, the realization to the importance of the class attendance
and the instructor quality were at a high level, as for the achievement motivation was as a moderate level.
2) There was a significant difference between the sample's class attendance behavior towards sex at a
statistical level of 0.05.
3) The instructor quality predicted the class attendance behavior at a percentage of 4.10, with a
statistical significant level at 0.01.