Publication: การศึกษาความคาดหวังของนักศึกษาประจำหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชากายภาพบำบัดคลินิก คณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล ปีการศึกษา 2561
Received Date
2563-02-04
Accepted Date
2564-03-24
Issued Date
2564
Resource Type
Language
tha
File Type
application/pdf
No. of Pages/File Size
9 หน้า
ISSN
2392-5515
Journal Title
วารสาร Mahidol R2R e-Journal
Volume
8
Issue
3
Start Page
162
End Page
170
Access Rights
open access
Rights
ผลงานนี้เป็นลิขสิทธิ์ของมหาวิทยาลัยมหิดล ขอสงวนไว้สำหรับเพื่อการศึกษาเท่านั้น ต้องอ้างอิงแหล่งที่มา ห้ามดัดแปลงเนื้อหา และห้ามนำไปใช้เพื่อการค้า
Rights Holder(s)
สำนักงานอธิการบดี มหาวิทยาลัยมหิดล
Bibliographic Citation
วารสาร Mahidol R2R e-Journal. ปีที่ 8, ฉบับที่ 3 (ก.ย.-ธ.ค. 2564), 162-170
Suggested Citation
สุทธิวรรณ เหมือนโพธิ์, อารีรัตน์ งามขำ, วนิดา แก้วชะอุ่ม, Sutiwan Muenpo, Areerat Ngamkhum, Wanida Kaewchaaum การศึกษาความคาดหวังของนักศึกษาประจำหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชากายภาพบำบัดคลินิก คณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล ปีการศึกษา 2561. วารสาร Mahidol R2R e-Journal. ปีที่ 8, ฉบับที่ 3 (ก.ย.-ธ.ค. 2564), 162-170. 170. doi:https://doi.org/10.14456/jmu.2021.44 สืบค้นจาก: https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/20.500.14594/109829
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Thesis
Title
การศึกษาความคาดหวังของนักศึกษาประจำหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชากายภาพบำบัดคลินิก คณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล ปีการศึกษา 2561
Alternative Title(s)
Study of expectation in the graduate diploma Program (Clinical Physical Therapy) Faculty of Physical Therapy, Mahidol University 2018
Abstract
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคาดหวังนักศึกษาหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชากายภาพบำบัดคลินิก คณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล ปีการศึกษา 2561 โดยความคาดหวังใน 6 ประเด็นหลัก ได้แก่ เนื้อหาของหลักสูตร รูปแบบการจัดการเรียนการสอน สิ่งเอื้ออำนวยต่อการเรียนรู้ อาจารย์ผู้สอน-ที่ปรึกษา สวัสดิการ และความคาดหวังภายหลังสำเร็จการศึกษาผลการศึกษา จากข้อมูลที่ได้จากนักศึกษาทั้งหมดของหลักสูตร ปีการศึกษา 2561 จำนวน 15 คน พบว่ามีความคาดหวังต่อเนื้อหาของหลักสูตร รูปแบบการจัดการเรียนการสอน สิ่งเอื้ออำนวยต่อการเรียนรู้ อาจารย์ผู้สอน-ที่ปรึกษา สวัสดิการ และความคาดหวังภายหลังสำเร็จการศึกษา อยู่ในระดับมากถึงมากที่สุด ค่าคะแนน 4.11,4.29, 4.32, 4.60, 4.02 และ 4.31 ตามลำดับ จากผลลัพธ์การศึกษาหลักสูตรสามารถนำมาปรับปรุงการจัดการเรียนการสอนและบริหารจัดการด้านสิ่งสนับสนุนการเรียนรู้และการวิจัยรวมถึงสวัสดิการได้สอดคล้องกับความคาดหวังของนักศึกษาของหลักสูตร
Objective of this study is to find the expectations, factors affecting the decision of further studying, and channel of communication from the graduate diploma students, Faculty of Physical Therapy, Mahidol University in the academic year 2018. This study focuses on 6 main expected topics. There are content of course, study program, learning facility, instructor and advisor, welfare, and expectation after graduation. The data were obtained from all graduate diploma students (15 people) who studied in academic year 2018. The expectation scores from the course contents, study program, learning facility, instructor and advisor, welfare, and expectation after graduation were in the highest levels; 4.11, 4.29, 4.32, 4.60, 4.02, and 4.31, respectively. The results of this study can be used to improve the teaching method, learning facility, research support, and welfare in accordance with the expectations of graduate diploma students.
Objective of this study is to find the expectations, factors affecting the decision of further studying, and channel of communication from the graduate diploma students, Faculty of Physical Therapy, Mahidol University in the academic year 2018. This study focuses on 6 main expected topics. There are content of course, study program, learning facility, instructor and advisor, welfare, and expectation after graduation. The data were obtained from all graduate diploma students (15 people) who studied in academic year 2018. The expectation scores from the course contents, study program, learning facility, instructor and advisor, welfare, and expectation after graduation were in the highest levels; 4.11, 4.29, 4.32, 4.60, 4.02, and 4.31, respectively. The results of this study can be used to improve the teaching method, learning facility, research support, and welfare in accordance with the expectations of graduate diploma students.