Publication: แนวทางการปฏิบัติในการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้างพัสดุที่เกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ของมหาวิทยาลัยในกำกับของรัฐ :กรณีศึกษา คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2564
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
tha
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
1513-8429
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
Call No.
Other identifier(s)
Journal Title
Volume
Issue
item.page.oaire.edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rights Holder(s)
คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Physical Location
Bibliographic Citation
วารสารสหศาสตร์. ปีที่ 21, ฉบับที่ 2 (ก.ค.-ธ.ค. 2564), 223-237
Citation
รุ่งนภา จีนโสภา, Rungnapa Jensopa (2564). แนวทางการปฏิบัติในการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้างพัสดุที่เกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ของมหาวิทยาลัยในกำกับของรัฐ :กรณีศึกษา คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล. Retrieved from: https://repository.li.mahidol.ac.th/handle/123456789/79949.
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Thesis
Title
แนวทางการปฏิบัติในการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้างพัสดุที่เกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ของมหาวิทยาลัยในกำกับของรัฐ :กรณีศึกษา คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Alternative Title(s)
Procurement Practice Guidelines about Administrative Autonomous University: A Case Study of Faculty of Social Sciences and Humanities, Mahidol University
Author(s)
Author's Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor's Affiliation
Corresponding Author(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
บทความวิชาการนี้ ผู้เขียนได้วิเคราะห์ขั้นตอนการดำเนินการจัดหาพัสดุที่เกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน กรณีที่วงเงินงบประมาณในการจัดซื้อจัดจ้างครั้งหนึ่งไม่เกิน 10,000 บาท ของคณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล มีขั้นตอนการปฏิบัติดังนี้ ขั้นตอนที่ 1 การขออนุมัติในหลักการเพื่อดำเนินการจัดหาพัสดุเกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ขั้นตอนที่ 2 การดำเนินการจัดหาพัสดุเกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ขั้นตอนที่ 3 การรายงานขอความเห็นชอบในการจัดหาพัสดุเกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ขั้นตอนที่ 4 การดำเนินการเบิกจ่าย และจากการดำเนินงานตามขั้นตอนการจัดหาพัสดุที่เกี่ยวกับค่าใช้จ่ายในการบริหารงาน ปัญหาที่เกิดขึ้นมีทั้งปัญหาที่สามารถควบคุมได้ และไม่สามารถควบคุมได้ ทำให้สามารถวิเคราะห์และจำแนกสภาพปัญหาในการดำเนินการออกเป็น 3 ด้าน ได้แก่ (1) ปัญหาด้านการวางแผนการจัดหาพัสดุ (2) ปัญหาด้านการดำเนินการจัดหาพัสดุ และ (3) ปัญหาด้านกระบวนการเบิกจ่าย โดยบทความวิชาการนี้ผู้เขียนได้นำเสนอแนวทางปฏิบัติเพื่อใช้เป็นกรอบในการดำเนินงาน ของคณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล ต่อไป
In this academic article, the author presents the process of procuring supplies related to administrative expenses, especially if the budget limit is not more than 10,000 baht of the Faculty of Social Sciences and Humanities. Mahidol University by showingthe following procedures, Step 1: Requesting Principal Approval for Procurement of Supplies, Step 2: Procurement Processing on Administrative Expenses, Step 3: Preparation of the Procurement Report, and Step 4: Disbursement Processing. In addition, the operation of procurement of materials of the type "Administrative expenses" in the past found that both problems can be controlled, and cannot be controlled the authors can divide the problem into three categories: (1) procurement planning problems, (2) procurement operations problems, and (3) disbursement process problems. Finally, the author presents practical guidelines for the implementation of the Faculty of Social Sciences and Humanities, Mahidol University.
In this academic article, the author presents the process of procuring supplies related to administrative expenses, especially if the budget limit is not more than 10,000 baht of the Faculty of Social Sciences and Humanities. Mahidol University by showingthe following procedures, Step 1: Requesting Principal Approval for Procurement of Supplies, Step 2: Procurement Processing on Administrative Expenses, Step 3: Preparation of the Procurement Report, and Step 4: Disbursement Processing. In addition, the operation of procurement of materials of the type "Administrative expenses" in the past found that both problems can be controlled, and cannot be controlled the authors can divide the problem into three categories: (1) procurement planning problems, (2) procurement operations problems, and (3) disbursement process problems. Finally, the author presents practical guidelines for the implementation of the Faculty of Social Sciences and Humanities, Mahidol University.